The rationale for the method of learning shooting in the course of shooting instructors - Corpus College

העובדה שאדם מחזיק אקדח ברישיון אינה תורמת בהכרח להגדלת ביטחונו, ביטחון משפחתו והסובבים אותו. במקרים רבים, בגלל  חוסר ידע ומיומנות בתפעול הנשק ההיפך הוא הנכון, תאונות  רבות אירעו בגלל חוסר  ידע, זהירות, חוסר מודעות ושימוש לא נכון בנשק שנועד לנשיאה, להגנה עצמית ולמטרות אבטחה. 

 בקורס מדריכי ירי אנו מלמדים את חניכי הקורס כיצד נושא הנשק (אזרח, מאבטח) יתפעל את האקדח שברשותו בצורה ממוקדת, יעילה ומהירה בשעת הצורך. קורס זה  מקנה הרגלי בטיחות הכרחיים באחזקה, בנשיאה בשגרה ובאימון במטווח. המטרה היא שהאקדח שברשות נושא הנשק ימלא את ייעודו ככלי יעיל להגנתו האישית, הגנת בני משפחתו או, במקרים שמדובר במאבטח, הגנה על מאובטחים. 

הקורס כולל מערכי שיעור לאימון "יבש" ואימונים "רטובים" בסדר התקדמות הכרחי. לימודים בקורס  מתייחסים  לכל סוגי האקדחים: אקדחים  הנטענים בעזרת מחסנית, בעלי פעולה בודדת ((SINGLE ACTION ואקדחים הנטענים במחסנית בעלי פעולה כפולה (DOUBLE ACTION) ואקדחי תופי.  הרציונל למה שאנו עושים בקורס ובשיטת הירי שאותה אנו מלמדים  נובע מהשאלה - ירי להגנה עצמית מהו 

ירי להגנה עצמית הוא ירי תחת לחץ, המבוצע תחת איום ממשי, סכנת חיים מוחשית ומידית. הוא שונה מירי ספורטיבי, שבו היורה משתדל להיות עד כמה שאפשר נינוח ולכוון במדויק אל מרכז המטרה. 

הלחץ הנפשי שבו נמצא היורה הספורטיבי הוא לחץ התחרות מול  חבריו. בירי להגנה עצמית ובאבטחה, המצב שונה לחלוטין. כאן נמצאים היורה או אנשים שעל ביטחונם הוא מופקד בסכנה ממשית ומוחשית ועל היורה לפעול  נכון תחת לחץ נפשי גדול. 

שיטת הירי להגנה עצמית הנלמדת בקורס מדריכי ירי ולחימה- מותאמת במיוחד למצב זה.  היא מבוססת על הנחת היסוד שאדם שמתפקד תחת לחץ נפשי כה גדול יעשה זאת בצורה אוטומטית , כמעט ללא מחשבה, במהירות ובהתרגשות רבה.  

לדוגמה: קשה להניח, שאדם היורה באקדח תחת לחץ כזה מסוגל לכוון דרך כוונות, (לפי חוק המכוון) , כשיריבו עומד במרחק של 15 מטר ממנו ויורה לכיוונו.  סביר יותר להניח שאדם כזה ישלוף את נשקו במהירות , יצביע לכיוון היריב, וילחץ מהר על ההדק, כשמבטו מרוכז ביריב ולא בכוונות: כל זאת בהתאם לרמת האימון שרכש, ולתרגולות שהצליח לאמץ לעצמו. 

אנו מודעים ללחץ הנפשי ולתפקוד שבו יהיה האדם הסביר בזמן שהוא נמצא בסכנת חיים, לכן אנו מנצלים את הסיטואציה שהיא סיטואציה לא נשלטת ומלמדים את חניכי קורס מדריכי הירי שלנו, כיצד להפוך את בסיטואציה לנשלטת.